preggo stuff

- När fick du reda på att du var gravid?
Jag kommer inte riktigt ihåg datumet, och inte har jag skrivit upp det heller! Men nångång i början på juli iaf :)

-Hur reagerade du/ni?
Vi blev jätte glada! Vi vågade dock inte hoppas på att det skulle gå vägen pga av tidigare misfall!! Så vi väntade lite med att berätta för folk och familj!  


- Var bebisen planerad?
Ja, måste jag nog säga! Eftersom vi tänkt behålla "det" som blev mf och vi fortsatte ha oskyddat sex efter det! Vilket säger en hel del :) 

-Tänkte du någonsin på abort?
Nope aldrig denna gång.

-Hur gammal kommer du att vara när du föder?
Hela 23 år gammal :) Om h*n inte kommer innan då vill säga.

-Har du förändras sen du blev gravid?
Ja det är klart, ingenting är som förut. Alla dessa hormoner påverkar en på alla sätt och vis. Man tänker väldigt annorlunda och sen är väl rörligheten en aning förminskad, haha
 

-Kroppsmässigt?
Ja, lite mer kött på benen har man väl fått, haha. Nejrå men några extra kilon är det ju, men så mkt mer än så är det nog inte kroppsmässigt. Förutom magen då, som växer så den knakar.

-Vad är det bästa med att vara gravid?
Det är mysigt på nå sätt, även om jag kan säga att jag kanske inte riktigt trivs med att gå upp i vikt så whatta hell. De kommer ju nå helt fantastiskt med på kuppen :) Har liite svårt att verkligen förstå att jag och micke ska bli föräldrar, säkert därför. Men jag tycker det är hel mysigt, speciellt nu när man kan känna den lilla krabaten också :) <3


- Och det sämsta?
Ja det ska väl vara dessa konstiga smärtor som kan uppstå helt plötsligt! haha.


- Är du rädd för en kommande förlossning?
Rädd känns så grovt, men nervös är man ju. Ja menar hallå, man ska ju trycka ut något från ens vagina som har en omkrets på iaf 30 cm. Det händer ju inte dagligen lixsom. Men jag tror det är det coolaste en kvinna kan vara med om så det ska bli häftigt!

-Vet du vad ditt barn har för kön?
Icke, den lilla därinne ville ju inte visa oss på ultraljuden och nu har vi bestämt att vi vill nog inte veta heller :)
 

-Har ni bestämt namn?
Neej, men några kanske det finns på lager

- Hur valde ni namn? 
Som sagt vi har inte valt namn ännu  

-Några speciella likheter du vill att din bebis ska få av dig eller pappan?
Så mkt av det goda som möjligt, haha. 
 

- Är din bebis lugn eller livlig i magen?
Ja det där skiljer sig verkligen från dag till dag! ena dagen är det värlens cirkus därinne och andra dagen så är det som en enda vilopaus! :)

-När tror du att din bebis kommer att födas?
Vet inte riktigt, men jag tror nästan att det kommer bli innan 18 mars! Med tanke på att jag har exakta datum på när min mens slutade och så, men endå så flyttar dom mig 10 dagar, vilket är rätt mkt. Så jag tror nästan innan ja. Sen är nästan alla förtidigt födda om man kikar på syskon och så på min sida och mickes sida! Men vi får la se.. de visar sig! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0