Vecka 37

Vecka 37

Barnet:

Samlar energi

Nu samlar bebisen på sig den näring som behövs under förlossningen – för det är ett jobb att födas. Hon eller han drar in fostervatten i lungorna och pressar ut det igen, om och om igen. Det sista av det här vattnet pressas ut vid förlossningen.

Mamman:

Ladda med kolhydrater

Du känner förmodligen värkar oftare och starkare. Det är ingenting att oroa sig över. Se det som en väckarklocka: Nu är det dags att ladda med kolhydrater, som pasta och bröd.

När förlossningen börjar kommer du att bränna cirka 500 kalorier i timmen. Att föda barn är som att springa ett maraton, och det är bra om du är förberedd. Vila mycket, ät ordentligt och ladda upp med kolhydrater så går det enklare.


Ja, nu säger man väl inte så mkt mer än att det är nära! :) Exakt 4 veckor idag till 18 mars, 28 dagar! Det kommer gå undan! Alla dessa tankar i mitt huvud nu, dom finns lixsom där omedvetet kan man säga. Ibland blir jag nervös och ångrar mig, sen tänker jag - det finns ingen återvändo emelie. Och jag menar då blir man rätt lugn igen. Finns lixsom inget att göra åt nu, haha! Jag kan FORT. INTE fatta att jag och micke ska bli föräldrar. Jag är så jävla nyfiken på denna filur så det är inte sant.. man blir lite knäpp när man går runt och undrar hur h*n ser ut, vem h*n kommer likna mest osv osv, ni förstår säkert!  Nu när den lilla ligger så långt ner i bäckenet så känns det som att huvudet är nära på att trilla ut när man går längre sträckor, haha.. lite halv weird känsla sådär! Men snart är det över :)


 


Kommentarer
Postat av: Elin

Nu kommer ett sånt här sent svar igen :P Nej nu jäklar börjar det närma sig för oss, tiden går sjukt snabbt men ändå så himla långsamt på någe sätt :) Börjar ledsna lite nu på att vara gravid, tjock och otymplig och bli misshandlad från insidan, även om det också har sin charm..



Nej jag längtar som en galning tills lill* kommer ut. Man är ju så nyfiken på vad det är för liten filur som gömt sig därinne sålänge!



Var hos bm idag och bokade in förlossningsvisning, har ni varit på det? eller ska ni? :)

2011-02-18 @ 14:01:10
URL: http://archimedes.blogg.se/
Postat av: Elin

Haha ja snart är det förhoppningsvis klart, som sagt man börjar bli liiite less på att vara gravid nu, känner inte att det är riktigt min grej nu längre, så för mig får bebis komma nu när den vill :P

Vi ska dit på Tisdag kl 14.00 :)

2011-02-19 @ 19:21:22
URL: http://archimedes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0